Skogsväg (Elcykelpunkten)

Leveransalternativ

Leveransalternativ

1. Hemleverans Dagtid – Fri frakt

Större produkter som elcyklar och cyklar skickas hem till din tomtgräns dagtid med DHL Hemleverans helt gratis. Du måste alltid ha din legitimation till hands att visa chauffören. Vi plockar och monterar din order inom 1-3 dagar. DHL levererar vanligtvis inom 1 dygn från att de hämtat din order på vårt lager. När leveransen är på väg får du som kund möjlighet att välja leveransdag och tidsfönster via länken du får från DHL.

2. Utlämningsställe

Du kan självklart välja att hämta ut mindre paket på ett utlämningsställe. Du kommer få kollinummer när vi skickar ditt paket och kommer kunna följa paketets väg hela tiden. Leveranstid 1-2 vardagar.

Frågor och svar

Levereras min elcykel monterad?

Vi monterar cykeln till 95%, kvalitetskontrollerar samt provkör den. Logistiskt ur ett miljöperspektiv har vi valt att skicka våra elcyklar där cykelstyret är vridet 90 grader och tramporna avtagna för att paketet inte ska bli så stort. Dock kommer du självklart få med en enkel monteringsguide med instruktioner och bilder hur du gör. Eventuella tillbehör monteras på utan kostnad om det är möjligt. Har du beställt en cykelkorg så behöver även denna monteras enkelt via guiden som medföljer.

Vad har ni för leveranstider?

Vi skickar de flesta av våra produkter på ca 1-3 arbetsdagar men på vissa produkter kan det ske undantag. Detta står sådant fall på den enskilda produktens sida. Paketet levereras normalt sett direkt till ett utlämningsställe om det inte är en elcykel – då levereras det hem till dig. Eventuella förseningar hos vår fraktleverantör är inget Elcykelpunkten råder över. Om din order inte kommer fram i tid kontaktar du självklart oss så hjälper vi dig. Glöm inte att det är du som beställt som måste ta emot cykeln eftersom du måste visa ID då detta är ett krav från Svea.

Vad gäller kring byte och retur?

På Elcykelpunkten har man alltid rätt att skicka tillbaka sina produkter inom 14 dagar från det att man har produkten i besittning om man handlat via webshopen. Om produkten är använd förbehåller sig Elcykelpunkten rätten att göra en värdeminskning, t.ex. om man använt produkten mer än vad som anses skäligt. Du har rätt att inom lagstadgad tid välja att byta till en annan produkt eller göra en retur om du handlat via webshopen. Gör man ett byte till en annan vara så är returfrakten gratis. Gör man en retur så utgår kostnad, se nedan.
Vid retur är det såklart fritt för dig att välja hur du vill transportera tillbaka produkterna till oss. Väljer du att göra det i vår regi kostar det 800 kr för en elcykel, 399 kr för en cykelvagn och övriga produkter kostar 99 kr att returnera. Ett byte kan ta upp till 30 dagar.
Om man önskar göra retur är man välkommen att kontakta oss för en returblankett. 

Vad händer om min leverans blir transportskadad?

När vi levererar produkter till dig och produkten skadas så är det under vårt ansvar. Är produkten skadad vid leverans så är detta under vårt ansvar. Vid transportskada skall detta gärna anmälas till chauffören vid leveranstillfället. Kontrollera därför gärna godset vid leverans och ta foto om möjligt. Transportskador skall anmälas till oss inom skälig tid från felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. Vid eventuell retur av produkt är ansvaret ditt och därför ska det packas väl. 

Vad händer om det uppstår en leveransförsening?

Om det uppstår en leveransförsening i vår webshop så kommer vi att höra av oss till dig för att meddela förseningen med ett nytt leveransdatum. Du har då möjlighet att antingen avbryta din beställning eller vänta på din order.

Vad har jag som kund för ansvar?

Det är kundens ansvar att adress och all användardata är korrekt. Exempelvis: För- och efternamn, fullständig adress samt Lgh-/husnummer, det är också kundens ansvar att det står samma uppgifter på brevlådan/-inkastet. Elcykelpunkten ansvarar inte om dessa uppgifter inte stämmer överens och försändelsen returneras till Elcykelpunkten då man som kund blir debiterad för den extra frakten. Om ditt paket kommer till ett ombud så har du 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos ombud. Om du inte hämtar ut försändelsen inom 7 dagar kommer Elcykelpunkten att debitera dig för de omkostnader, returfrakt till oss, administrativt samt ny frakt. Debiteringen för oupphämtad försändelse är 800 kr på elcyklar och 149 kr på övriga produkter. En faktura med orderns ursprungliga summa samt dessa belopp skickas från oss samma dag som en oupphämtad försändelse registreras hos oss. Vid utkörning av elcykel och Du inte är hemma och kan ta emot din elcykel trots avisering från fraktleverantör och utebliven återkoppling från dig till fraktleverantör för annan tid eller datum så kan Elcykelpunkten debiterar 295 kr/dygn för lagerhållning. Detta då vår fraktleverantör har detta som villkor. 

Nyhetsbrev

Missa inga kampanjer eller erbjudanden och anmäl dig till vårt nyhetsbrev idag.
item

Bidra till biologisk mångfald med oss

Alla köp hos oss bidrar till en positiv miljöpåverkan. Den som köper sin elcykel genom oss bidrar också nämligen till biologisk mångfald genom The perfect world foundation.

BETALNING

visamastercardSveaSwish

LEVERANSMETODER

DHL

cancerfonden
pricerunner

Vi erbjuder gratis frakt på alla beställningar över 999 kr.

De överstrukna priserna motsvarar lanseringspriserna för denna säsong.

Vi är specialister på elcyklar och vi kan hjälpa dig på din elcykelresa, både på nätet och i butik. Välkommen in till oss!

Copyright 2025 © Elcykelpunkten, alla rättigheter förbehållna.